vrijdag 19 december 2008

De start van een nieuwe rally auto!

Na de crash in Barneveld met onze bmw 325ix (zie; http://www.tisnix-rallyteam.nl/ ) waren we unaniem in de keuze doorgaan of stoppen. Doorgaan natuurlijk!
Maar met wat? Het rijden in de bmw 325ix was ons goed bevallen en we hadden natuurlijk nog een flink aantal onderdelen maar voor de ix is het lastig om onderdelen te blijven vinden en aparte rally onderdelen te kopen. Dan maar hetzelfde maar dan zonder de FWD. Kortom; het zou een 'echte' bmw 325i gaan worden. Ook omdat hier al enkele jaren succesvol mee wordt gereden in de http://www.325ichallenge.nl/ en ons deelname aan deze 'dwarse' cup erg leuk lijkt. We misten toch een beetje de competitie in de YR16 klasse waarin wij het moesten opnemen tegen auto's met soms wel het dubbele aan vermogen.....

....Na het leeg halen van de 325ix en het wegbrengen van de koets (snif) werd het tijd om op zoek te gaan tijd naar een nieuwe wagen.

Tijdens het surfen op internet kwam ik een gereviseerd m20 blok tegen. Nu houdt de gemiddelde revisie in dat de kop is gedaan. In dit geval bleek het gehele blok en alle zaken die er aan vast hangen te zijn 'gedaan'. De prijs was er ook naar maar na enige mail wisseling was de deal zo goed als rond en konden we het blok, bak, aandrijfassen en nog wat klein spul ophalen in het zuiden des lands.

Ondertussen ging de zoektocht naar een nieuwe auto verder. Genoeg te koop maar allemaal hadden ze het net niet, waren ze te duur of te slecht. Na enige tijd zag ik de auto, die mogelijk al verkocht zou zijn toen ik de eigenaar erover mailde, nog steeds op internet staan. Het betrof een 318 automaat uit 1985. Hij bleek nog steeds te koop! Dus met mijn Pa op een zaterdag wezen kijken. De auto zag er op het oog goed uit (voor zover je dat kunt bekijken op je buik liggende in de sneeuw) en is volgend jaar ook nog eens belastingvrij (2010). Wel zo fijn voor een auto die maar 500km. per jaar van het asfalt gebruik maakt.

Zo verhuisde de bolide dus van Zoetermeer naar Almelo. Inmiddels zijn we gestart met de ombouw meer hierover in het volgende bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten