Momenteel wordt er hard gewerkt aan de auto. Na het spuiten is de bolide terug gebracht naar onze eigen werkplaats. Daar zijn we begonnen met allereerst de kabelboom er weer terug in te leggen. Omdat dit een 4 deurs type 2 kabelboom betrof was het noodzakelijk de nodige aanpassingen te doen en de soldeerbout weer eens te gebruiken. Vervolgens is het brandstof gebeuren weer terug gebouwd. Omdat wij op E85 (15% benzine en 85% bio-ethanol) gaan rijden is het noodzakelijk hier leidingen voor te gebruiken die resistent zijn. Naast de brandstofleidingen loopt de remleiding via een remdrukbegrenzer en de aangepaste hydraulische handrem ook door het interieur. Al met al een drukke bedoening rondom de middentunnel. Het brandblussysteem mag ook niet ontbreken en ook hiervoor zijn de leidingen geplaatst. Ondertussen is ook de nodige tijd besteed aan het terug plaatsen van het kachelhuis. Normaal geen probleem maar doordat er een kooi in de auto is geplaatst wordt dit klusje, van normaal nog geen 10 minuten, nu een project van 2 avonden! Even was er zelfs twijfel of het zelfs wel zou gaan lukken maar door een beetje doorzettingskracht van een aantal teamleden (Die k#o$^ klepjes) is het toch maar mooi gelukt.
De achteras is in elkaar gezet en maakt nu ook weer onderdeel uit van de auto.
Geen tegenslagen? Tuurlijk wel. Mede omdat we uit onderdelen van 3 verschillende typen e30's 1 auto trachten te maken kan het niet anders dan dat je zaken tegen komt die net even anders zijn. Zo kwamen we erachter een verkeerde stuurkolom geplaatst te hebben. Mede omdat we gaan rijden met een verkort stuurhuis van een E36 moest ook hier weer het nodige aangepast worden. Daarnaast nog wel wat kleine zaken die ervoor zorgen dat de opbouw de nodige uitdagingen kent. Gelukkig is het team inventief genoeg om zelf wat te fabriceren of de keuze uit de vele onderdelen die we hebben liggen maakt het dat voor ieder probleem snel een oplossing bedacht wordt. Ook dat is de uitdaging van het rallyrijden. Aankomende tijd gaan we de motor plaatsen.
Halverwege mei hopen we de auto bij de spuiter te kunnen afleveren voor een mooi wit laagje aan de buitenzijde en dan snel afbouwen.....was het al vast maar zover!
zondag 25 april 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten