Na een periode van 'drukte' is het weer de hoogste tijd om te komen met een update.
Het huwelijk van motor en chassis heeft plaatsgevonden en de motor heeft ook al gelopen. Dit heugelijke feit werd gevierd in aanwezigheid van enkele sponsoren, de voorzitter van het stichtingbestuur en natuurlijk de vaste teamleden. Deze actie was zeer geslaagd en een prima motivatie voor degenen die helpen bij de opbouw.
Daarna hebben we ons gestort op het plaatwerk. Aangezien de oude schermen en voorspoiler de tand des tijds niet goed hebben doorstaan (mag het ook na 25 jaar) hebben we we hiervoor nieuw plaatwerk laten komen. Voordat dit gemonteerd werd hebben we de binnenzijde alvast bewerkt met epoxyprimer (Robert bedankt voor de tip!). Het stellen van het plaatwerk is met de nodige precisie gebeurt.
Vlak voordat de auto naar de spuiter gebracht zou worden kwam een mindere verrassing; er lag een plas koelvloeistof in de auto. Een klein onderzoekje bracht naar voren dat dit vanuit het kachelhuis kwam. Blijkbaar de achilleshiel van deze opbouw! Grrr
Omdat het van binnenuit komt vermoeden wij dat deze niet goed ontlucht is geweest en dat de warmtewisselaar het heeft begeven. Dit wordt nog vervelend klusje als de auto terug komt van de spuiter.
Op het moment dat we de auto naar de spuiter zouden brengen bleek ook nog eens dat de stuurkogels 'dikker' waren dan de standaardversie en geen enkele 15 inch velg normaal bleek te passen. Een paar oude stuurkogels boden uitkomst en zo konden we de auto die avond toch afleveren bij de spuiter.
De spuiter heeft de auto inmiddels de primer staan zoals je kunt zien. Meer foto's hiervan zijn te vinden op: spuiten buitenkant
Een deelname aan een rally zal nog wel even duren maar hier wordt alweer voorzichtig aan gedacht. Binnenkort foto's van de auto na het spuiten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten